Sunday, February 14, 2010

Hari Kekasih.

Sudah hampir setahun aku hidup keseorangan. Keseorangan yang dimaksudkan bukan lah tiada ibubapa mahupun keluarga tetapi hidup tanpa seorang pasangan yang dinamakan kekasih. Aku lagi senang hidup tanpa kekasih, tiada yang akan disakiti atau tiada yang akan menyakiti. Cukuplah sekadar teman-teman rapat dan keluarga yang membahagiakan. Memang benar kadangkala terasa cemburu bercampur sunyi apabila melihat pasangan-pasangan lain mahupun teman-teman rapat yang sedang dalam lamunan cinta, tapi bila difikirkan kembali perkara-perkara yang lepas terjadi pada diri aku dan apabila terlihat dan terdengar kisah-kisah sedih daripada orang-orang yang mempunyai masalah bersama pasangan mereka, terasa serik untuk bercinta lagi. "Ya ALLAH ya tuhanku, kau temukanlah jodohku dengan lelaki yang sesuai untuk diriku, agamaku dan masa depanku, AMIN! " Itu lah kata-kata yang selalu mengakhiri doa-doa harianku. Ya, semua lelaki memerlukan wanita dan semua wanita memerlukan lelaki, begitu juga denganku tetapi mungkin belum tiba masanya.

Mungkin ramai teman-teman rapat yang telah mengetahui tentang kisah aku dan bos aku. Memang benar, pada mulanya aku berasa bahagia dan sayang pada dia, tapi bila difikirkan kembali, harta tidak menjaminkan kebahagian. Aku tak sanggup nak merampas hak orang lain. Aku seharusnya lebih memahami perasaan dan naluri kaum sejenisku, aku perlu menghormati hak kaumku sendiri. Aku percaya pada hukum karma, kalau harini aku sanggup buat orang macam tu, tak mustahil benda yang sama akan terjadi pada aku suatu hari nanti. Kadangkala aku sendiri dalam kebuntuan memikirkan jalan penyelesaian untuk menjauhkan diri dan berhenti memberi harapan, apa yang aku harapkan cuma pekerjaan yang dapat menampung kos yuran pengajianku. Cuma tuhan yang mengetahui segalanya.

Iklan sekejap. hehe gambar laamaaaaaa. poyo je kan letak url myspace kat bawah tu.


Sekarang adalah masa untuk aku memperbaiki diri dan bermuhasabah diri. Aku ingin membuang segala perangai-perangai burukku dan digantikan dengan perbuatan yang lebih terpuji. Banyak yang telah aku pelajari daripada pengalaman yang lepas. Pengalaman menjadikan aku lebih matang. Lebih matang dalam memilih jalan hidup. Pengalaman lepas jugua telah banyak mengubah hidupku. Mungkin hanya teman-teman rapat dan keluarga telah nampak perubahan yang berlaku dalam diri aku. Aku tidak mahu lagi menjadi orang yang tidak mempunyai pegangan hidup, cukup lah setelah 21 tahun mengsia-siakan hidup dengan begitu saja.

Apa yang pasti, aku rasa bahgia dengan hidup aku sebegini. Mungkin akan lagi bahagia bila ada kekasih? Ya ya yaaaa ! tapi bila pintu hati aku akan terbuka? Aku sedang menantikan sesorang. Siapa? Bila? Bagaimana? Kenapa? Aku sendiri tak pasti. Mungkin aku patut berhenti berharap dan menerima yang dia bukanlah untuk aku. heheheheheheheheh :) sekian.

p/s: Jangan sambut hari kekasih @ Valentine day. Tak baaaik! hehe


"Hidup tidak boleh berpandukan perasaan hati yg kadangkala
boleh
menjahanamkan diri sendiri. Perkara utama harus
kita fikirkan ialah
menerima sesuatu atau membuat sesuatu
dgn baik berlandaskan kenyataan"



0 comments:

Post a Comment