Saturday, February 13, 2010

Nasi Ayam Penyet.

Harini seharian aku duduk kat rumah mengadap depan komputer. taktau nak buat apa. Assignment punya la melambak tapi taktau nak start daripada mana. Harini je sampai 2 kali aku post kat blog aku ni. oh berbalik kepada tajuk asal. Korang pernah dengar Nasi ayam penyet? mungkin ada segelintir yang tak pernah dengar dan rasa pelik dengan nama tu. Kalau orang JB tak kenal nasi ayam penyet, pindah la ke negeri lain. Ayam penyet ni berasal daripada Indonesia dan kemudian di kembangkan ke Malaysia iaitu ke negeri Johor. Lepastu baru la ke negeri2 yang lain. Aku tak pernah rasa lagi ayam penyet kat restoran lain macam mana tapi kalau kat gerai mak aku, aku paling suka sekali sambal belacan dia. Kalau sape tak reti makan sambal belacan tak payah la try nasi ayam penyet ni sebab sambal belacan tu la yang menaikkan lagi rasa nasi ayam penyet tu. yummyy. Jom la try nasi ayam penyet ni kat kedai mak aku. cuba sekali pasti nak lagi seeeyyy! (keluar loghat JB sikit).

Ni la gambar Nasi ayam penyet kat gerai mak aku. kalau korang datang, sepesen dapat camni!
cuma mungkin mangkuk sup dia color lain la. haha!


Selain daripada nasi ayam penyet, mak aku ada jugak jual makanan lain seperti:
  • Nasi Ayam Kicap
  • Nasi/Nasi Goreng/Nasi Sizzling Ayam Black Pepper
  • Nasi/Nasi Goreng/Nasi Sizzling Ayam Merah
  • Nasi/Nasi Goreng/Nasi Sizzling Ayam Chicken Chop
  • Nasi goreng Ayam
  • Yee Mee Sizzling
Dan makanan-makanan Ala Carte. Jom la tryyy !
Lokasi nya di : Gerai UMMI, Pertama Complex Food Court.

Kalau dah sampai Pertama Complex tapi masih tak jumpa, tanya je orang kerja kat sana, mana gerai Nasi Ayam Penyet mesti mereka tau. Jom try !


0 comments:

Post a Comment