Wednesday, July 21, 2010

Uda dan Dara



hai bertemu lagi kita di dalam rancangan "alahai wawau". haha! semalam lepas balik kerja, kitorang, geng2 wani (wani anuar, wani wahab & wani eng) gi swim. lepas gi swim amek kak reen dan dgr kadar kelajuan yang maksimum aku memandu ke istana budaya untuk menyaksikan teater muzikal Uda dan Dara. cerita dia boleh la best la cam tgk cita tu cam teringin lak nak ada bf cepat2 (kohkoh). cerita dia start kol 830 habis dlm kol 1200 cemtu. Watak utama dalam cerita tu ialah Uda yang dilakonkan oleh Razali Hussin dan watak dara dilakonkan oleh Misha Omar. Cerita dia ada part yang kelakar, sedih dan gumbira. best la best best! so bawah ni adalah sinopsis Muzikal Uda dan Dara dan gambar2 kitorang hiks !


Sinopsis :

Muzikal Uda dan Dara adalah sebuah kisah cinta tragis. Seorang anak tani bernama Uda yang sedang dilamun cinta dengan seorang gadis berada bernama Dara. Berlatar belakangkan suasana hidup di kampung yang aman penuh dengan adat dan budaya Melayu yang santun.

Walau bagaimanapun, suasana alam semesta yang indah dan nyaman bertukar menjadi genting apabila isu darjat, kuasa dan kasta dipersoalkan oleh mereka yang berada, berpangkat dan berdarjat. Huru-hara dan perang berbalas. Semuanya gara-gara cinta murni sepasang kekasih yang tidak direstui oleh sesetengah pihak.

Kesudahannya menyayat hati dan juga membuka mata serta minda penonton mengenai isu adat, kuasa, kasta dan darjat. Adakah isu ini akan berlarut?

wani eng, kak reen, wani anuar & wani wahab

kak reen dan saya :)

WE, WA & WW :)

Poster Muzikal Uda & Dara

Istana Budaya

Antara babak2 dalam teater tersebut :

Uda yang baru pulang dari kota pada mulanya disambut dengan penuh keriangan oleh penduduk kampungnya dan membawa ringgit untuk dijadikan hantaran pernikahannya bersama Dara tiba-tiba menjadi marah apabila mengetahui Dara telah dijanjikan untuk dikahwihkan dengan seorang pemuda kota. ewah~

Uda telah dibunuh oleh orang suruhan Alang bakhil

Dah habis, sesi memperkenalkan aktor & kru.



*THUMBS UP*


p/s: aktor dia si Razali Hussin tu macho gila kot dalam cerita tu, romentik lak tu hadui.


3 comments:

nazira aziz said...

camni aaaaaaaaa tgk teaterrrr.ala tapi wanie ckp kalao pergi pun balek kol 1.tak kose ai. (wanie enggg keciioo)

wanieyy. said...

haha nazira jawab soalan sendiri

new post said...

Hai blh add kat fb? Nak tnya la..... Fb saya cikgu_hanif@yahoo.com

Post a Comment