Wednesday, June 9, 2010

Selamat datang ke dunia internship. hehe.


1st day intern aku dgn kelam kabutnye mengangkot cpu, lcd pesemua dari rumah ke opis. dahla angkat sorang2 sekali gus, lambat lak tu. huhu! aku terpaksa bwk pc sendiri walaupun kat opis ni ada pc kosong. aku lagi selesa guna pc aku sendirik. hehe sukati je. ingat nak bawak laptop tp tak puas sbb screen nye kecik n bila dah panas dia jd lembap. bukak byk application nnti hang je nnti aku sakit hati ada orang sblh kene pijak kaki. huhu. so intern kat sini ok laa cume environment nye terlalu sunyi dan sangat beku. ingat nak bawak speaker nak bikin havoc sikit tp satu hari dok cari speaker kat rumah tak jumpe2, tak igt mana letak. abah pun bising dia ckp "kau ni barang kau sume nak tanye abah, cari la sendiri" hahaha. bukannye ape, selalunya barang2 yang berkenaan dgn computer ni dia suke simpan sbb dia mmg minat gila dengan komputer dari muda2 dulu. aku tak lahir lagi pun dahde komputer kat ruma. laptop, pc aku semua dia yg beli barang n pasang sendiri. format pun dia. aku bukan tak reti format2 ni cuma malas jer. kwn2 aku pun ada yang beli pc dari dia. cybercafe dia pun dia yg setting dari A ke Z semua dia yg buat sorang2. punye la minat. cube suruh masak ke ape. jgn harap! haha. Ape lagi eh nak cerita? haha. oh sekarang ni kitorang (aku & officemate) tengah sibuk dok wat online game utk satu company dari indonesia. company ni baru lagi. website dia pun masih under construction. so 1st task yang diberi utk aku adalah utk buat print ad utk magazine game kat indonesia sana. so setakat ni baru buat 3 design. taktau dia nak berape, bg jela 20 design ke. ceh kononnya. padahal mls tak ingat. huhu. harap2 dia tak suruh aku buat game kat flash, mati akuuu! tp maybe 2nd task aku kene wat flash website. so okay la drp kene buat game, oh tidakkk! hehe. ok sekian laporan dari saya. sekian, terima kasih :P


ni lah meja n pc aku. hehe oh meja aku tak bwk dari rumah, harap malum. bersih je kan? kau tgk akhir bulan nnti serabut ke tak. haha!

design 1

design 2

design 3
design 4


burok kannnnnn? haha otak kurang berfungsi dgn tmpt beku cemniii (ceh alasan padahal mmg tak kreatif pun)

-_________-"





1 comments:

nazira aziz said...

penah pulok kau buat benda buruk

Post a Comment